Nya övergrepp

Denna dag ett liv... För er som inte förstått att Samer är en utsatt folkgrupp;
http://www.svt.se/nyheter/varlden/trakasserades-for-att-hon-ar-same
Eli Anne Nystad trakasserades på utekvällen i Trondheim. Hon berättar för media att en grupp män hånade och trakasserade henne på grund av att hon är same. De försökte till och med tända eld på hennes jacka! Sanslöst sjukt i 2000-talets "civiliserade" samhälle...

Man blir bara ledsen och arg faktiskt... Iallafall blir JAG det... Jag önskar att fler skulle vakna upp ur lojhetens TV-soffa och faktiskt börja göra en skillnad. Det är något jag skulle vilja få hjälp med faktiskt. Har du/ni några idéer om hur man på ett bra (och gratis) sätt kan lobba för det jag skriver om i denna blogg, så säg till... Skicka ett meddelande eller skicka E-post. Adressen hittar du sist i detta inlägg: http://sapmisame.blogg.se/category/syfte.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0