Jag talar i radio men är besviken

Jag blir besviken på hur enkelspårigt Svensk media och svenskar är... En stor artikel idag om främlingsfientlighet i flera medier skriven av kändisar och politiker...
 
 "Hög tid att säga ifrån! Stöd ett Sverige för oss alla — bemöt inte främlingsfientligheten i vår vardag med tystnad. Den uppmaningen kommer från hundratals svenskar i ett upprop mot rasism, främlingsfientlighet och diskriminering som publicerades i Aftonbladet och Expressen på lördagen." (källa: Svt.se)
 
Tyvärr är varken Samer eller deras situation omnämnt eller förmodligen ens påtänkt i sammanhanget... Man kräver likställdhet för homosexuella, värnande om flyktingar (inget ont i det) men sin egna smutsiga byk har man tydligen glömt bort. Något så unikt som en ursprungsbefolkning är väl verkligen något som vi ska värna om och vara stolta över, ändå är tystnaden talande...

Men tystnaden blir inte total... Min blogg har fått lite uppmärksamhet och jag kommer att tala om den på P4 Kalmars morgonprogram på måndag (16/9-2013) strax efter sju på morgonen... Om du läser får du gärna lyssna, och så får man hoppas att detta sätter igång en snöbollseffekt som gör att man tar upp detta ämnet oftare.
 
 
Ni kan läsa uppropet här:
http://www.aftonbladet.se/debatt/article17468676.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0