Radio P4 Kalmar

Jag blev intervjuad av P4 Kalmar för några dagar sedan angående denna bloggen. Kul att såhär efter ett år lyckas få lite uppmärksamhet för ämnet... Det blev även webbradio av det hela som du kan lyssna på här:
 
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5646735
 
 
 
Jag tyckte om att de verkade ta ämnet på allvar och att jag fick komma till tals i programmet, även om jag nog fick några siffror och fakta fel i all hast så var det kul att frågan lyftes. Ibland kan media vilja tala med en och i förintervjuer låtsas vara "på min sida" för att sedan i direktsändning fråga dumma och fördummande frågor, men så var inte alls fallet här... Något som även syns i texten på webbradion:
 
"Emmabodabloggaren Christoffer Jönsson tycker att vår egen urbefolkning inte alltid behandlas på rätt sätt. I sin blogg skriver han om samerna och hoppas att på det sättet öka förståelsen runt dom frågor och problem som finns i norra delen av Sverige. I morse var han med i P4 Morgon och pratade om sin blogg.
 
Därför är det på sin plats att tacka reportrarna Maria Skagerlind och Nettan Eriksson för en trevlig och bra intervju, samt tacka Sveriges Radio P4 Kalmar för utnämningen "Veckans Bloggare". Det har hjälpt mig att sprida information om denna blogg på ett jättebra sätt. Mina barn kom hem den dagen och sade att många i skolan hade hört intervjun och att jag numera har epitetet "Radiomannen" i skolan. ;oD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0